درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

قرنیز یکی از پرکاربرد ترین متریال در صنعت ساختمان بوده که در سالیان اخیر با توجه به تنوع طرح و رنگ قرنیز موجود در بازار، به یکی از دغدغه های اصلی خریداران و سازندگان و کارگزاران صنعت ساختمان تبدیل گردیده و همین تنوع سبب گردیده افراد با وسواس و حساسیت بیشتر اقدام به خرید این محصول نمایند.

قرنیز چیست؟

قرنیز نواری بوده که برای محافظت از دیوار جهت جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی  و زیبایی بخشیدن به قسمت پایینی و یا بالایی دیواری نصب می گردد.

جنس قرنیز از چه متریالی می باشد؟

در بازار ایران جنس قرنیز از متریالهایی من جمله پلی اورتان،پلی استایرن،پی وی سی،ام دی اف،اچ دی اف و چوب بوده که هریک از این متریال دارای مزایا و معایبی می باشند که در این مقاله سعی می شود هر یک از این متریال با توجه به رنگ و طرح آن مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوان بهترین انتخاب را در اختیار خریداران این محصول قرار دهد.

قرنیزهای پلی اورتان یکی از انواع قرنیز بوده که در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بدون شک مزایای این نوع قرنیز از جمله رنگ پذیری و قابلیت انعطاف پذیری آن سبب گردیده که بعنوان یکی از ایده آل ترین متریال برای طراحان  مورد استفاده قرار بگیرد و بدون شک می توان گفت پرکاربردترین و   محبوب ترین قرنیزها در بازار ایران برای طراحان در معماری های لاکچری و لوکس می باشد اما شاید بتوان گفت بزرگ ترین اشکال این متریال گران بودن هزینه تمام شده این محصول بوده زیرا علاوه بر قیمت این محصول باید بابت رنگآمیزی آن هزینه مضاعفی به خریدار تحمیل می گردد.

قرنیز پلی استایرن که این نوع قرنیز بیشتر بابت استحکام و متریال آن در میان خریداران محبوب بوده و بدون شک یکی از باکیفیت ترین قرنیزها به لحاظ استحکام و هم ثبات رنگ بوده و در معماری مدرن این نوع محصول با توجه به طرح های آن از محبوبیت و مقبولیت فراوانی برخوردار می باشد.

قرنیز پلی استایرن هم همانند قرنیز های پلی اورتان از قیمت نسبتا بالایی نسبت به سایر انواع قرنیز برخوردار بوده اکثر افرادی که خواهان هزینه برای قرنیز خود می باشند ترجیح می دهند از این نوع متریال در ساختمان خود استفاده نمایند.

قرنیز پی وی سی را شاید بتوان گفت پرفروش ترین انواع قرنیز بوده و دلیل اصلی این موضوع ارزان بودن و مقاومت آن در برابر آب و رطوبت می باشد که همین مزایا سبب گردیده بعنوان پرفروش ترین قرنیز بازار ایران معرفی گردد.

قرنیز پی وی سی نسبت به سایر انواع قرنیز جزء ارزان ترین قرنیزها بوده و معمولا افرادی که قرنیز را در محاسبات ساخت و ساز خود در نظر نگرفته اند و زمانی که پول آنها به انتها نزدیک می شود ترجیح می دهند بیشتر اقدام به خرید این نوع محصول نمایند و علاوه بر ارزان بودن این نوع قرنیز بدون شک قابل شستشو بودن و مقاوم بودن در مقابل هرگونه  آب و رطوبت محبوبیت دوچندانی در میان خریداران قرنیز پیدا کرده است اما از دید نگارنده این نوع قرنیز با توجه به طرح ،رنگ و متریال آن متریالی جذاب نبوده و بیشتر باید در ساختمان های با سطح متوسط رو به پایین بکار گرفته شود و به هیچ عنوان این نوع قرنیز برای ساختمانهای لوکس و لاکچری پیشنهاد نمی گردد چون به طرز وحشتناکی شان و جایگاه ساختمان را تنزل می دهد.

قرنیز ام دی اف هم همانند قرنیزهای پی وی سی باتوجه به ارزان بودن جزء پرفروش ترین قرنیزها بوده اما برخلاف قرنیز های پی وی سی در مقابل آب و رطوبت مقاوم نبوده و همین علت سبب گردیده در دسته قرنیزهای معمولی قرار بگیرد و بعنوان کالایی لوکس به خرداران این محصول پیشنهاد نمی گردد.

قرنیز اچ دی اف که در ظاهر همانند قرنیز های ام دی اف بوده با این تفاوت که از فشردگی بیشتری نسبت به قرنیز ام دی اف برخوردار بوده و مقاومت بیشتری در مقابل آب و رطوبت دارد.

قرنیز چوبی که بدون شک یکی از محبوب ترین انواع قرنیز بوده و از گذشته های دور باتوجه با دادن حس چوب در میان خریداران این محصول از محبوبیت فراوانی برخوردار می باشد اما این نوع قرنیز در دسته قرنیزهای گران قیمت قرار دارد و علاوه بر این مورد بدون شک بزرگ ترین ایراد این نوع قرنیز باتوجه به رطوبت موجود در آن نمی توان این نوع قرنیز را در ارتفاع بلند تولید نمود زیرا با توجه به رطوبت موجود در چوب بدون شک سبب تاب خوردن این محصول می گردد.

جنس قرنیز از چه متریالی

پیشنهاد محصول: قرنیز لاکچری

نتیجه گیری

باتوجه به مباحث مطرح شده با قاطعیت نمی توان گفت بهترین قرنیز موجود در بازار ایران کدام یک از انواع قرنیز بوده و بدون شک باید گفت با توجه به مزایای و معایب هریک از انواع قرنیز هر فردی متناسب با سلیقه،بودجه و کاربرد قرنیزها باید اقدام به انتخاب و خرید قرنیز مورد نظر خود نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرنیز موجود در بازار ایران با بومرنگ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *