درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

در دکوراسیون داخلی، سبک های معماری مختلفی وجود دارند که هرکدام به نحوهٔ طراحی، استفاده از رنگ و مواد، الهام گرفته از تاریخ و فرهنگ، و سایر عوامل مختلف مرتبط با فضاهای داخلی متمایز هستند.

یکی از موضوعاتی که در سالهای اخیر برای بسیاری از افراد مخصوصا کارگزاران صنعت ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده و در گذشته مغفول مانده بود توجه به دکوراسیون داخلی و استفاده از سبک های مختلف جهت ایجاد هارمونی در المان های موجود و مورد استفاده در این صنعت می باشد.

باید بدانیم جهت ایجاد یک طراحی زیبا و منحصر به فرد مهمترین نکته قبل از شروع طراحی؛ مشخص کردن سبک طراحی بوده تا بتوان با الهام گرفتن از هر سبکی متریال پرکاربرد در آن سبک را متناسب با فضا و سلیقه کارفرما مورد استفاده قرار داد.

مهمترین سبک های معماری

مهمترین سبک های معماری در حال حاضر عبارتند از :سبک مدرن،سبک معاصر،سبک مینیمال،سبک کلاسیک،سبک ترانزیشینال،سبک روستیک،سبک صنعتی و سبک بوهمین که هر کدام از این سبک ها بصورت خلاصه در این مقاله مورد اشاره قرار گرفته و در مقالات بعد هر کدام از این سبک ها و مزایا و معایب آن ها بصورت جداگانه و تفصیل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا افراد با استفاده از شناخت هر کدام از این سبک ها بتوانند طراحی حرفه ای و خاص انجام دهند.

سبک طراحی مدرن

سبک طراحی مدرن نوعی معماری بوده که با استفاده از اشکال هندسی سعی در ایجاد یک نوع تقارن و قرینگی با استفاده از متریال گوناگونی مانند قرنیز و،پوستر سه بعدی و سایر متریال مورد استفاده در صنعت ساختمان نموده و با نوگرایی در هر کدام از متریال سعی در اجتناب از دوری جستن از هر چیز کهنه و قدیمی می نماید.

در سبک معماری مدرن سعی در کاهش هزینه ها و ایجاد تحول درجنبه های زیباشناختی نموده و تا می تواند به اصول کلی بی اعتنا بوده و از آنها اجتناب می نماید.

سبک معاصر

سبک معاصر  با وجود شباهت های زیاد به سبک مدرن سعی می نماید با استفاده از رنگ های خنثی و اشکال هندسی ساده طراحی منحصر به فرد را بوجود آورد و حتی الامکان در این سبک معماری تلاش می شود سادگی در تزیینات رعایت گردیده و تا جای ممکن از خطوط ساده استفاده گردد تا به بهترین حالت ممکن طراحی به روز ،ساده و در عین حال زیبا به نظر آید.

سبک مینیمال

سبک مینیمال یکی از سبک هایی بوده که تلاش می شود از وسایل بسیار ساده و در عین حال خلوت و گاها ارزان در طراحی استفاده شده و تلاش مس گردد با کم کردن از وسایل غیر ضروری محیطی آرام و راحت را برای هر فردی تداعی کند و به شدت در این سبک از تجملات و شلوغی پرهیز می گردد.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک از جمله سبک هایی بوده که از گذشته دور طرفداران خود را داشته و با وجود روی آوردن مردم در دهه های اخیر به استفاده از سبک های مینیمال و مدرن اما این سبک در میان قشر مرفه همواره طرفدارن دو آتیشه و سرسخت خود را دارا می باشد و در طول تاریخ همواره هرچند شاید استقبال از این سبک در برخی شرایط زمانی و مکانی کم رنگ شده باشد اما باز هم طرفداران سر سخت خود را دارا می باشد.

مهمترین اصل در سبک کلاسیک استفاده از تقارن بوده و هر چیزی در این سبک قرینه خود را دارا می باشد و باید در این نوع سبک نظم و انضباط به دقت رعایت گردیده و از هر نوع شلختگی و پراکندگی جلوگیری شود.

یکی دیگر از موضوعات پر اهمیت در سبک کلاسیک استفاده از رنگ بوده که در این نوع سبک معماری رنگ ها از طبیعت الهام گرفته می شود و چون فضای مورد استفاده در سبک کلاسیک باید بزرگ باشد بدون شک دست طراحان را در استفاده از رنگ های تیره باز می گذارد.

 

مهمترین سبک های معماری

 

سبک ترانزیشنال

سبک ترانزیشنال یا همان سبک انتقالی مختص کسانی است که می خواهند همزمان از سبک مدرن و کلاسیک استفاده نمایند و ترجیح می دهند در عین حال که از المان های تجملاتی استفاده می کنند بتوانند سادگی فضای خود را حفظ نمایند و بدون شک استفاده از هرکدام از متریال بکار رفته در طراحی داخلی مانند قرنیز و پوسترهای سه بعدی می تواند طراحان خوش ذوق را برای تحقق این سبک از معماری یاری نماید.

سبک روستیک

سبک روستیک سبکی از معماری است که تلاش می کند با استفاده از المان های موجود در طبیعت حس سر زندگی را به مخاطب القا کرده و تا جای ممکن از متریال موجود در طبیعت مانند چوب استفاده گردیده و فرد را از محیط شهری و زنگی های ماشینی دور نماید.

سبک صنعتی

سبک صنعتی بعد از جنگ جهانی دوم و کمبود مسکن بسیاری از افراد برای زندگی به کارخانه ها و کارگاهها روی آوردند و برای ارزانی محل سکونت خود سعی در استفاده از متریال کهنه و نو و ترکیب آنها با هم نمودند که همین کارها سبب بوجود آمدن سبک معماری صنعتی گردید.

در این سبک تلاش می شود با ترکیب وسایلی چون لوله،تیرک های چوبی و دیوارهای قدیمی اجری و متریال مشابه ترکیبی مورد قبول ایجاد گردد و هدف اصلی این سبک کاهش هزینه ها و دوری از تجمل و مصرف گرایی می باشد.

سبک بوهمین

سبک بوهمین یا همان سبک کولی وار تلاش می شود با استفاده از رنگ ها و مخصوصا رنگ های گرم استفاده شود هرچند در این سبک برای دیده شدن رنگ های گرم و تند تلاش می شود در دیوارها از رنگ سفید و خنثی استفاده گردد و بدین ترتیب با استفاده از رنگ هایی گرمی مثل رنگ سبز چیدمان و فضای داخلی شاد و پرهیجان به نظر آید.

سخن آخر

بومرنگ دکور وارد کننده و تولید کننده انواع متریال ها جهت دکوراسیون داخلی منازل میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *