درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

قرنیز ابزاری است در ارتفاع متفاوت بین دیوارها و سقف جهت زیبایی بخشی و محافظت از دیوار و زیبایی سقف ها  نصب می گردد تا علاوه بر زیبایی از ورود هرگونه ضربه و آسیب به نازک کاری ساختمان جلوگیری بعمل آورد.

نصب قرنیز دارای یکسری مزایایی بوده که همین مزایا سبب می گردد وجود قرنیز در هر ساختمانی اجتناب ناپذیر بوده و بدون شک تمامی سازندگان الزام به وجود این متریال را دارا می باشند و سازختمان یا سازه ای را نخواهید دید که از این متریال استفاده نکرده باشد.

مجصولات پیشنهادی

قرنیز لاکچری

پارکت لمینت آرتا

 مزایای قرنیز

اولین مزیت قرنیز همانگونه که در بالا ذکر گردید جلوگیری از ورود هرگونه آسیب به دیوار بوده و دیوار را از بوجود آمدن آسیب های احتمالی محافظت می کند و بدون شک استفاده از قرنیز با کیفیت های مختلف مبحثی جداگانه بوده که کیفیت قرنیزها هم خود مقوله ای جداگانه می باشد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

دومین مزیت قرنیز زیبایی آن بوده و بدون شک نبود قرنیز چهره ای ناخوشایند به ساختمان ها بخشیده و وجود این متریال بخشی اجتناب ناپذیر جهت زیبایی و قشنگی هر واحدی خواهد بود و طرح ها و رنگ های این قرنیزها از تنوع بی نهایتی در سالیان اخیر برخوردار بوده که در جایگاه خود بصورت مجزا بدان پرداخته خواهد شد.

سومین مزیت دیگر قرنیز جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به دیوارها بوده و این متریال مانند حایلی نفوذ ناپذیر می باشد که  از رسیدن آب و رطوبت به دیوار جلوگیری می نماید که در این زمینه قرنیزهای پی وی سی و پلی استایرن بهترین نوع قرنیز جهت جلوگیری از نرسیدن آب و رطوبت به دیوار می باشد.

پنجمین مزیت قرنیز جلوگیری از ورود آب و رطوبت به کف بوده و با پوشش درز انتهای دیوار مانع  نفوذ آب به کف گردیده  و از ورود هرگونه آسیب به پارکت و یا لمینیت جلوگیری نموده و مانع ایجاد نم و رطوبت در طبقات پایین تر می گردد.

ششمین مزیت قرنیزها پوشش و کاور درزهای انتهایی دیوار گردیده و نمی گذارد افراد هیچگونه درز و شیاری را در انتهای ساختمان ببینند.

هفتمین مزیت قرنیز جلوگیری از ورود هرگونه حشره و جانور در لای درزها گردیده و با نصب قرنیز می توان مانع ورود حشرات به داخل دیوارها و کنارهای دیوار و بطبع آن تخم گذاری این حشرات در ساختمان گردید.

انواع قرنیز

قرنیزها بر اساس ارتفاع و متریال به دسته بندی های جداگانه ای تقسیم می گردند که به لحاظ متریال قرنیزها به قرنیزهای ام دی اف،قرنیزهای چوبی،قرنیزهای اچ دی اف،قرنیزهای پی وی سی،قرنیزهای پلی استایرن و قرنیزهای پلی اورتان تقسیم گردیده و به لحاظ ارتفاع قرنیزهای 7 سانتیمتری،قرنیزهای 9 سانت،قرنیزهای 10 سانت،قرنیزهای 11 سانت،قرنیزهای 12 سانتی،قرنیزهای 14 سانتیمتری،قرنیزهای 15 سانتیمتریِ،قرنیزهای 17 سانتی،قرنیزهای 18 سانتی،قرنیزهای 20 سانتی ،قرنیزهای 25 سانتی و قرنیزهای 30 سانتیمتری تقسیم می گردند که هرکدام براساس فاکتورهای جداگانه و اهداف مختلف در ساختمان بکار گرفته می شوند.

شکل قرنیزها

قرنیزهای به لحاظ شکلی در چند دسته قرار می گیرند ؛قرنیزهای تخت،قرنیزهای گرد و قرنیزهای معمولی

قرنیزهای تخت نوعی از قرنیز بوده که از پهلو و کناره ها کاملا تخت و صاف بوده و طراحان سبک های مدرن بیشتر ترجیح می دهند از این نوع قرنیزهای در طراحی خود استفاده نمایند.

قرنیزهای گرد یا قرنیزهای پلکانی نوعی از قزنیز بوده که لبه های آن بصورت گرد و پلکانی بوده و همین گردی لبه ها نمایی زیبا بدان بخشیده است.

قرنیزهای معمولی ترکیبی از قرنیزهای گرد و تخت بوده و اکثر قریب به اتقاق قرنیزهای موجود در بازار ایران در این دسته قرار می گیرند.

کاربردهای قرنیز بین دیوار و سقف

قرنیز بین دیوار و سقف می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود، از جمله:

تزئین: قرنیزها می توانند به زیبایی یک اتاق کمک کنند. آنها می توانند با ایجاد یک خط افقی در یک اتاق، به ایجاد یک احساس تعادل و هماهنگی کمک کنند. قرنیزها همچنین می توانند به افزودن عمق و بعد به یک اتاق کمک کنند.

محافظت: قرنیزها می توانند به محافظت از دیوارها از آسیب کمک کنند. آنها می توانند به جلوگیری از ضربه به دیوارها و همچنین به جلوگیری از خراشیدگی دیوارها کمک کنند.
پنهان کردن سیم کشی و لوله کشی: قرنیزها می توانند برای پنهان کردن سیم کشی و لوله کشی استفاده شوند. این می تواند به تمیزتر و مرتب تر شدن ظاهر یک اتاق کمک کند.

ایجاد یک سبک خاص: قرنیزها می توانند برای ایجاد یک سبک خاص یا بیانیه ای در یک اتاق استفاده شوند. آنها می توانند با استفاده از طرح ها یا الگوهای منحصر به فرد، به ایجاد یک ظاهر خاص کمک کنند.

 

کاربردهای قرنیز بین دیوار و سقف

نصب قرنیز

باید بدانیم نصب قرنیز دارای یکسری اصول بوده و بسیاری از افراد گمان می کنند نصب این متریال ساده بوده و خود اقدام به نصب آن می نمایند که اکثرا بعدا از نصب دچار افسوس و پشیمانی می گردند و از دید نگارنده نصب قرنیز از نصب لمینیت و پارکت سخت تر می باشد.

اولین گام در نصب قرنیز اندازه گیری درست بوده و افراد باید بدانند قرنیزها در هنگام نصب قطعا پرتی داشته و متناسب با فضای خود اقدام به خرید یک تا چند شاخه قرنیز اضافی نمایند تا در حین کار با کمبود قرنیز مواجه نگردند زیرا بسیار مشاهده گردیده کارفرمایانی که در حین کار با تماس با فروشندگان خواهان ارسال یک یا چند شاخه قرنیز می شوند که همین عامل سبب تحمیل هزینه حمل و تاخیر در انجام کار آنان گردیده است.

قرنیزهای هم با میخ نصب می گردند و هم با چسب از دید نگارنده برای حفظ زیبایی قرنیز بهتر است حتی امکان از چسب در نصب قرنیزها استفاده گردد  و هرچند استفاده از میخ با فاصله و بصورت کاملا ظریف می تواند در بلند مدت سبب استحکام قرنیزها و مانع از کنده شدن آنها گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت بومرنگ دکور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *