درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

قرنیز دیوار ابزاری برای محافظت از کف پوش و قسمت های دیوار و همین طور برای جلوگیری از دیده شدن قسمت تقاطع دیوار با کف پوش در دکوراسیون داخلی منزل به کار می رود. قرنیز در قسمت های لبه دیوار و محل تقاطع دیوار با کف وصل شده و از کف پوش در برابر ضربه و رطوبت محافظت می کند. حال سوال اینجاست که قرنیز دیوار و انواع آن چیست؟ به طور خلاصه باید گفت که قرنیز نواری است که دورتادور دیوار کشیده شده و محل اتصال دیوارها به کف و سقف را پنهان می کند. قرنیز در انواع و جنس های متفاوتی تولید می شود مانند چوب، سنگ، سرامیک، MDF و… ساخته می شود. انتخاب یک قرنیز مناسب می تواند جلوه ای زیبا به طراحی داخلی منزل شما ببخشد.

مهم ترین کاربردهای قرنیز دیوار

محافظت کردن از نازک کاری دیوار در مقابل آسیب های ناشی از برخورد اجسام و جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت در قسمت پایینی دیوار یکی از مهم ترین کاربردهای قرنیز دیوار است. همچنین قرنیز قسمت اتصال دیوار و کف را پوشانده و باعث زیبایی آن قسمت می شود.

بهترین نوع قرنیز کدام است؟

انتخاب قرنیز باید مطابق با سبک دکوراسیونی انتخاب شود. اما پرکاربرد ترین نوع قرنیز برای دیوار ها پی وی سی یا پلی استایرن است. این قرنیز تنوع طرح و رنگ، قابلیت شستشو، منعطف بودن و مقاومت در برابر حرارت و لکه از ویژگی های بارز آن است.

کاربردهای قرنیز دیوار

قرنیز دیوار می تواند جزئی از تزئینات ویا دکوراسیون داخلی یا خارجی منزل شما باشد. طرح و رنگ قرنیز دیوار می تواند به ظاهری زیبا به دیوارها بدهد.
قرنیز دیوار می تواند به عنوان یک پوشش محافظتی بر روی لبه ها و گوشه های دیوارها قرار گیرد. این کار می تواند از صدمه دیوارها در مواقع برخورد با اشیاء جلوگیری کند.
قرنیز دیوار می تواند باعث می شود که سیم ها و لوله های برقی و گازی در دیوار را مخفی به آنها زیبایی بدهد.

انواع قرنیز دیوار برای نصب در ساختمان

مهم ترین ویژگی که در قرنیز تاثیر بسیاری دارد این است که از چه جنسی ساخته شده است . مواردی مانند محل نصب انواع قرنیز هم مهم است . بنابراین انواع قرنیز را در حالت کلی می توان بصورت موارد زیر معرفی کرد.

قرنیز دیوار و انواع آن بر اساس سبک:

انواع قرنیز بر اساس جنس:

قرنیز گرد یا پلکانی

این قرنیزها با نام های دیگر مانند قرنیز لبه  گرد و قالب  یا قرنیز 3 اینچی هم شناخته می شود و رایج ترین قرنیزهای موجود در بازار هستند. دارای لبه های گرد یا پلکانی و با ارتفاع 9 سانتی متر دارای ظاهری ساده و معمولی هستند.

قرنیز تخت

قرنیزهای تخت، مربعی یا بلوکی فاقد لبه های گرد بوده و نمای آنها از پهلو صاف به نظر می رسد. از این قرنیزها در دکوراسیون خانه هایی به سبک مزرعه و نیز در معماری هنری و مدرن استفاده می شود. قرنیزهای تخت هیچ شباهتی به قرنیزهای گرد ندارند و به سمت دیوار باریک و مخروطی نمی شوند. معمولا قرنیزهای تخت با ارتفاع 9 تا 12 سانتی متر تولید می شوند؛ اما انواع کوتاه تر یا بلندتر آنها نیز در بازار موجود است.

قرنیز طرح دار معمولی

این قرنیزها دارای شکل حلزونی یا پلکانی هستند که جذابیت اتاق ها را بیشتر کرده و زیبایی بصری خاصی را به فضای خانه می دهند . قرنیزهای طرح دار معمولی به نسبت قرنیزهای صاف از طراحی پیچیده تری برخوردار هستند؛ که می توان از آنها برای انواع سبک های دکوراسیون استفاده کرد. این نوع قرنیزها با ارتفاع ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر تولید می شوند.

قرنیز چوبی

در مورد استحکام نیز چوب طبیعی دارای دوام و کیفیت بسیار بالایی است و برای مقاومت در برابر رطوبت باید برای آن پرداخت نهایی ضد آب انجام گیرد، وگرنه در برابر رطوبت دچار پیچ خوردگی می شود.

قرنیز ام دی اف

ام دی اف یکی از محبوب ترین قرنیز ها به شمار می رود به این علت که نسبت به قرنیز چوبی، اقتصادی تر هستند. یکی دیگر از مزایای قرنیز ام دی اف نسبت به نوع دیگر قرنیز ها این است که در برابر کپک و قارچ مقاومت بسیاری داردکه این ویژگی باعث شده است تا قرنیز ام دی اف در مکان هایی که در مجاورت آب و یا رطوبت قرار دارند، گزینه ای مناسب تری باشد.

قرنيز پی وی سی PVC

قرنیز های PVC بعد از نمونه هاي ام دي افی یکی از پرفروشترين قرنيزهاي بازار مي باشند که طرفداران بسیاری دارد .

 

انواع قرنیز دیوار برای نصب در ساختمان

انواع قرنيز های سراميكی يا سنگی

اكثرا در ساختمان هاي قديمي پر کاربرد بوده که به مرور با توليد قرنيزهاي جديد ، کمتر مورد استفاده قرار مي گيرد و اكثرا در لابي ها و مکان های قابل شستشو استفاده می شود و با طرح ها و سايزهاي مختلف برش خورده و سپس توليد مي شوند.

قرنيز های دكوراتيو

اين گونه ها از قرنیز ها جزء محصولات لوكس هستند که با جنس هاي MDF و PVC تولید مي شوند كه در بازار توليد داخل و هم وارداتي اين محصول با ابعاد و طرح ها و رنگ هاي مختلفی تولید می شوند .

قرنیز پلاستیکی

قرنیزهای پلاستیکی به صورتی طراحی می شوند که شباهت به قرنیزهای چوبی دارند البته قرنیزهای با ظاهر پلاستیکی و رنگ شده نیز در بازار موجود هستند. قرنیزهای رنگ شده چوبی و پلاستیکی از نظر کیفیت تفاوتی با هم ندارند.

نحوه برش قرنیز دیوار

باید گفت که نحوه برش هر یک از انواع قرنیزها با توجه به جنس آن متفاوت است. برای مثال نوع ام دی اف به راحتی و در محل نصب برش خورده و آماده نصب می شود؛ اما قرنیز سنگی و سرامیکی باید با دستگاه سنگ بر و در فضای آزاد برش بخورند.

علت اجرای قرنیز پای دیوار چیست؟

امروزه از قرنیز دیوار بعنوان ساده ترین تزیین بین کف و دیوار یاد شده است. علت اجرای قرنیز در پایین دیوار و کناره کف پوش ها پنهان کردن سطح بین آنها و ایجاد هماهنگی در حاشیه دیوار و دیگر قسمت های اتاق می باشد. توجه به رنگ، طرح و سبک انواع قرنیز یکی از ضروری ترین موارد در تغییر دکوراسیون و ایجاد هماهنگی در طراحی داخلی منزل محسوب می شود .

جمع بندی

وجود قرنیز و انتخاب نوع درست آن می تواند هارمونی چشم نوازی در فضا بوجود اورد و باعث ایجاد جلوه بهتر برای سایر المان ها در دکوراسیون داخلی شود. انواع قرنیزها  در طرح ها، جنس ها مختلفی تولید و طراحی می شود که هر یک از ان ها قیمت، کاربرد و ویژگی خاص به خود را دارد. پس ضروری است که قبل از خرید قرنیز با انواع انها اشنا شده تا هنگام خرید قرنیز انتخاب خوبی داشته باشید. حتما به ویژگی های ظاهری و اندازه آن توجه ویژه ای داشته باشید. طول، ارتفاع و ضخامت قرنیز را بررسی و سپس خرید خود را انجام دهید. همچنین به این، موضوع توجه کنید که طرح و رنگ قرنیزها مطابق با سلیقه و دکوراسیون شخصی شما باشند. یکی از نکات مهم مربوط به انواع قرنیزهای دیوارکوب، نصب درست آنهامی باشد. در نصب قرنیزها ضروری است که از افراد ماهر و با تجربه کمک بگیرید.

جهت مشاهده محصولات بومرنگ دکور به وبسایت این شرکت به آدرس https://bomrangdecor.com مراجعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *