درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

قرنیز به نوار باریک که در امتداد دیوار قرار گرفته است ، گفته می شود معمولا جنس قرنیز پی وی سی، قرنیز ام دی اف ،سنگ سرامیک و چوبی می باشد البته جنس های متفاوت دیگری هم وجود دارد ولی قالبا از این نوع قرنیز ها استفاده می شود. قرنیز پی وی سی از نوعی پلیمر های نفتی و ترکیب آن با کربن تولید می شوند . این محصولات در طرح و رنگ چوب و طرح های ساده موجود می باشند و به دلیل براق بودن زیبایی فوق العاده به منازل شما می بخشند.حال باید گفت که مزایا و معایب قرنیز PVC چیست؟

قرنیز PVCچیست؟

پی وی سی (PVC) یکی از متریال های پلاستیکی مقاوم در برابر رطوبت است که می تواند برای ساخت محصولات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این ماده پلاستیکی با قابلیت انعطاف پذیری و دوام بالا، در بسیاری از محصولات ساختمانی استفاده می شود. قرنیزهای پی وی سی با تنوع رنگ و مدل طراحی می شوند و می توان آن ها را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی در طرح ها و رنگ های مختلف سفارش داد.

نکات مهم درباره قرنیز ها

وقتی اقدام به تغییر دکوراسیون خانه می کنیم یکی از مواردی که در دکوراسیون خانه تاثیر دارد، قرنیز است. در خانه های امروزی با توجه به اینکه فضای داخلی خانه محدود است از قرنیز سنگی یا سرامیکی استفاده می شود.

پوشاندن درزها

وقتی  کف خانه خود را لمینت می کنید نصاب لمینت ، یک مقدار فاصله از دیوار و لمینت در نظر می گیرد زیرا با گرم شدن هوا یا روشن کردن بخاری و شومینه باعث منبسط شدن لمینت می شود و به دیوارها میچسبد حال برای اینکه این درز یا جای خالی زیاد به چشم نیاید از قرنیز ها برای پوشاندن آن ها استفاده می شود. این درزها علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی ندارد بلکه باعث جمع شدن گرد و غبار در کنارهای دیوار نیز می شوند.

زیبایی منزل یا محل کار

اگر فضای اداره یا منزل خود را با سنگ یا سرامیک پوشانده اید قرنیز به زیبایی منزل یا محل کار شما بسیار کمک می کند. اگر دیوار و کف زمین را با یک جداکننده ، جدات کنیم فضای داخلی بسیار زیباتر می شود. قرنیز ها از خرابی دیوار و گوشه های کفپوش جلوگیری  می کند.

زمان مناسب نصب قرنیز

پیشنهاد ما به شما این است که بعد از تعویض یا نصب کفپوش سپس قرنیز را نصب کنید.

نکات مهم درباره قرنیز ها

مزایا و معایب قرنیز PVC

در حال حاضر بیش از 50 درصد پی وی سی تولید شده توسط بشر در امر ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. قرنیز PVC یکی از پرفروش ترین قرنیزهای موجود در بازار است که به علت ویژگی های متنوعی که دارد ، می تواند جایگزین قرنیزهای سنگی و ام دی اف شود. در صورت نیاز به اجرای این نوع قرنیز روی دیوار و شناخت مزایا و معایب قرنیز PVC، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت

یکی از مهم ترین مزیت های قرنیز PVC مقاومت بالای این قرنیزها در برابر رطوبت است. این نوع قرنیز اجازه وارد شدن رطوبت و هوا را به داخل دیوار نمی دهد و همین امر باعث افزایش طول عمر آن خواهد شد.

تنوع در رنگ و مدل

قرنیز پی وی سی ساخت دست بشر است. بنابراین می توان این قرنیزها را در رنگ بندی های متنوع سفارش داد. طرح های این نوع قرنیزها به دلخواه مشتری قابل تغییر است.

طول عمر بالا

قرنیز دیوار پی وی سی عمر طولانی تری نسبت به قرنیزهای چوبی و سنگی دارد و در برابر ضربه، فشار و رطوبت بسیار مقاوم است و پس از گذشت گذر زمان دچار خرابی نخواهد شد.

قیمت قرنیز

قرنیز دیوار PVC از جمله قرنیزهای باکیفیت در بازار است که به علت ساخته شدن با پلاستیک قیمت بسیار پایینی دارد. به همین خاطر در خانه ها و ساختمان هایی که متراژ بالایی دارند، اجرای قرنیز دیوار می تواند راه حل مقرون به صرفه ای باشد.

وزن سبک

قرنیز پی وی سی دارای وزن بسیار سبکی است. جابجایی و نصب این قرنیزها در داخل خانه و شرکت بسیار راحت انجام می شود و به علت وزن سبک این قرنیزها آن ها را ساده تر با چسب های مناسب روی دیوار نصب می شود.

ضد حرارت

قرنیز پی وی سی دارای خاصیت ضد حرارتی بوده و در برابر دمای بالا مقاومت خوبی نشان می دهد. این ویژگی اگر در همه متریال های استفاده شده در امر ساختمان سازی وجود داشته باشد، باعث افزایش ایمنی ساختمان ها در هنگام آتش سوزی می گردد.

قابلیت شستشو

همان طور که اشاره نمودیم نسبت به نفوذ آب مقاومت بالایی دارد که از این ویژگی می توان در جهت تمیز نمودن و شستن قرنیز استفاده نمود. از این رو از قابلیت شستشو برخوردار است و در شرایطی که نیاز به شستشو داشته باشد می توان این کار را بدون هیچ گونه نگرانی انجام داد.

محافظت از دیوار

قرنیز سنگ مصنوعی گزینه ای بسیار عالی برای محافظت از دیوار در برابر رطوبت، نم گرفتن، تجمع حشرات (مورچه و موریانه)، صدمات فیزیکی، پوسیدگی، تغییر رنگ و … می باشد.

معایب قرنیز PVC

نیاز به فرمولاسیون دقیق

قرنیز سنگ مصنوعی همان طور که از نام آن بر می آید، به صورت مصنوعی و طی یکسری فرایند و واکنش های شیمیایی تولید می گردد. از این رو ساخت آن وابسته به فرمولاسیون دقیق می باشد. یعنی کیفیت و مرغوبیت قرنیز سنگ مصنوعی به داشتن فرمولاسیون دقیق و استاندارد بستگی دارد. کوچکترین بی دقتی در فرمولاسیون، کیفیت و عملکرد سنگ را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد. اگر از مواد بی کیفیت استفاده شود و یا ناخالصی داشته باشند محصولات نهایی نیز حالتی ترد و شکننده به خود می گیرند و خیلی زود از بین می روند.

زیست تخریب ناپذیر

یکی از ایرادات بزرگی که مدافعین محیط زیست بر استفاده از مواد پی وی سی وارد می کنند این است که این ماده در طبیعت تجزیه ناپذیر است. شاید بتوان این مورد را یکی از مهم ترین مضرات پی وی سی دانست. البته این نکته علی رغم اهمیت فراوان آن در بررسی مزایا و معایب pvc محجور مانده است. زیرا در دنیای صنعتی امروز دغدغه های محیط زیستی در اولویت قرار ندارند.

در آخر

در زمان گذشته از ابزارهای متنوعی در ساخت وساز استفاده می شد که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشتند. یکی از این ابزارها قرنیز است که در امتداد دیوار و اغلب در قسمت تلاقی دیوار و کف زمین قرار می گرفت. با استفاده از این ابزار نه تنها از ضربه به دیوار جلوگیری می شود، بلکه می تواند از انتقال رطوبت به درون محیط  نیز جلوگیری کند.

جهت مشاهده محصولات قرنیز گروه معماری بومرنگ به وبسایت https://bomrangdecor.com  مراجعه شود.

 

پیشنهاد محصول: قرنیز لاکچری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *