درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

پوستر دیواری سه بعدی  و شناخت آن و اینکه هر پوستری در چه دسته ای بر اساس ذهنیت خریداران قرار   می گیرد یکی از موضوعاتی است که شاید برای برخی از افراد سوال بوده و در این مقاله سعی می شود پوسترها را از جنبه کلاسیک بودن و لاکچری بودن مورد بررسی قرار داد و باید بدانیم این موضوع دو موضوع جداگانه بوده و یا هردوی آنان یکی می باشند.

ویژگی‌های پوستر سه بعدی لاکچری و کلاسیک

لاکچری بودن از دید نگارنده یک موضوع ذهنی بوده و  همواره افراد بر اساس داده های ذهنی و تجربیات خود موضوع و یا کالایی را در دسته لاکچری و لوکس قرار داده و یا قرار نمی دهند بعنوان مثال بسیاری از افراد سبک ها و کارهای کلاسیک را در دسته لاکچری قرار می دهند در حالیکه با روی آوردن مردم به سبک های مینیمال بسیاری از افراد طراحی مدرن را در دسته لاکچری قرار می دهند.

بسیاری از افراد تصوری که از کلاسیک بودن دارند همان رجوع به گذشته و عظمت و تجملات آن دوران بوده و این دسته باید بدانند با وجود اینکه این تصور تا حدود زیادی درست بوده اما تعریف جامع و مانع بودن این سبک از معماری نبوده و این موضوع یکی از شاخص های این سبک معماری بوده و از دیده نگارنده شاید این تصور و ذهنیت نشات گرفته  از لوکس بودن زندگی های گذشته بوده و باید بدانیم این لوکس بودن می تواند با هر المان و مولفه های چه قدیمی و چه جدید را در بر بگیرد.

ریشه این سبک معماری برگرفته از تمدن کهن یونان و رم بوده و بهترین تداعی کننده این سبک معماری از دید عوام همان آثار بر جای مانده از دوران باستان در این دو کشور بوده که فیلم ها و تصاویر متعددی از آن دوران در دسترس همگان قرار دارد.

در طراحی کلاسیک تلاش می شود تمامی المان ها و مولفه های مختلف با یکدیگر ترکیب گردیده و هارمونی عالی بوجود بیاید و در زمینه پوستر دیواری بدون شک برخلاف تصور عامیانه که گمان می کنند پوسترها با طرح های قدیمی یعنی کلاسیک بودن آن؛ باید بدانیم کلاسیک بودن یک پوستر دیواری همراه و همگام با سایر عناصر تشکیل شده و خود به تنهایی نمی توانند کلاسیک بودن را تداعی کند.

یکی از موضوعات در طراحی کلاسیک رنگ بوده و بدون شک استفاده از ترکیب رنگ های تیره و روشن یکی از شاخص های این سبک بوده و در این سبک بیشتر رنگ های تیره همانند آبی درباری و زرشکی به شدت      خود نمایی می کند و هرچند نباید از رنگ های خنثی در این سبک گذشت و بدون شک در پوستر دیواری کلاسیک نیز توجه به رنگ های مورد استقبال در سبک کلاسیک بعنوان المانی اجتناب ناپذیر باید مورد توجه قرار بگیرد.

شاید بتوان گفت پرطرفدار ترین رنگ در سبک کلاسیک رنگ طلایی بوده که همواره از گذشته های دور طرفداران بیشماری داشته و به جرات می توان گفت کمتر کسی را می توان یافت که در مورد رنگ کلاسیک اطلاعات داشته باشد و از این نوع رنگ در این سبک معماری به نیکی و به کرات یاد نکند و باید دانست استفاده از رنگ طلایی در پوستر های کلاسیک جهت تداعی کردن لوکس و لاکچری بودن آن همین رنگ طلای بوده و باید دقت نمود این رنگ واقعا طلایی بوده و به سمت زردی تمایل پیدا نکند.

نورپردازی پوستر دیواری هم در سبک کلاسیک موضوعی است که نباید هرگز کوچک شمرده شود و بدون شک نور پردازی در این سبک می تواند کمک شایانی به دیده شدن پوستر دویواری در این سبک معماری داشته باشد و همواره باید بدانیم عدم استفاده از نورپردازی در پوستر دیواری می تاند حس لاکچری بودن این نوع پوستر دیوری را تحت الشعاع قر ار دهد.

یکی از موضوعات دیگر در استفاده از پوستر سه بعدی در سبک کلاسیک که می تواند حس لاکچری بودن به پوستر دیواری ببخشد استفاده از ابزار کادر بندی و قاب بندی برای پوستر دیواری ها  بوده و همواره می توان باستفاده از قاب کلاهای منبت دار حس کلاسیک بودن و لاکچری بودن را برای ببنندگان تداعی کرد.

یکی از موضوعات دیگر در پوسترهای کلاسیک استفاه از تجمل گرایی در استفاده از لوازم و اکسسوری ها بوده و باید در کنار پوستر دیواری های کلاسیک حتما از لوازم گران قیمت استفاده نمود تا حس لوکس بودن و لاکچری بودن را برای ببنندگان زنده نماید.

ویژگی‌های پوستر سه بعدی لاکچری و کلاسیک

سخن آخر

در پایان باید یادآور شد از دید عوام هر کار کلاسیکی لاکچری بوده و اما در واقع می تواند کارهای مدرن را نیز در این دسته قرار داد و پوستر دیواری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.

پیشنهاد محصول: قرنیز

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *