درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

در استفاده از قرنیز در دکوراسیون داخلی ساختمان ها همواره از یکسری متریال استفاده می گردد که شناخت تک تک این متریال می تواند نقشی به سزا در صرفه جویی در هزینه ها و انتخاب بهترین متریال برای آن داشته باشد و بدون شک عدم آشنایی با این متریال می تواند موجب زیان های جبران ناپذیری برای طراح و کارفرماها می گردد.

بدون شک یکی از متریال اصلی و جدایی ناپذیر در طراحی داخلی هر ساختمانی استفاده از قرنیز در دکوراسیون داخلی بوده که خود این متریال کابردها ی متفاوتی  من جمله زیبایی و جلوگیری از آسیب به دیوارها را در طراحی داخلی برعهده دارد.

پیشنهاد محصول:

قرنیز لاکچری

پوستر سه بعدی

کاربرد قرنیز در طراحی داخلی

شاید بتوان گفت مهمترین نقش و کارکرد قرنیز در دکوراسیون داخلی جلوگیری از ورود آسیب و صدمه به دیوارها بوده و بدون شک عدم وجود این متریال می تواند موجب تحمیل هزینه فراوان به کارفرما گردد بعنوان مثال با برخورد هر شی به دیوار کارفرما مجبور می گردد تمام  دیوار را مجدد نقاشی نماید و یا در صورت کاغذ دیواری بودن دیوارها مجدد دیوار های آسیب دیده را ترمیم نماید که خود همین موارد می تواند در شرایط کنونی هزینه زیادی را دربر بگیرد.

دومین کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی زیبایی بخشی به داخل فضاها بوده و بدون شک عدم وجود قرنیز در داخل هر ساختمانی شکلی ناموزون به آن بخشیده و همین امر سبب واجب بودن استفاده از این متریال در طراحی داخلی گردیده بصورتیکه در عصر حاضر تصور هیچ ساختمان بدون قرنیزی برای کسی متصور نیست.

امروزه قرنیز و تولید آن داستان پیچیده ای گردیده و برخلاف گذشته که همه قرنیزها چوبی و در ارتفاع کمتر از 7  سانت بود ولی اکنون قرنیز با استفاده از متریال متفاوتی من جمله پی وی سی،پلی استایرن،پلی اورتان،اچ دی اف،ام دی اف و چوب تولید می گردد که هر کدام از این مواد تکنولوژی مختص به خود را دارا می باشد.

پرفروش ترین قرنیز

شاید بتوان گفت در حال حاضر بعلت مقاومت در مقابل رطوبت قرنیز های پی وی سی پرفروش ترین انواع قرنیز بوده و اکثر مردم ترجیح می دهند اقدام به خرید این نوع متریال نمایند اما از دید نگارنده با وجود مقاومت این نوع متریال در مقابل رطوبت اما از لحاظ شکلی زیاد جذاب نبوده و به لحاظ زیبا شناختی این نوع متریال کاربرد فراوانی در پروژه های لاکچری و لوکس ندارد.

در دسته قرنیزهای مقاوم در مقابل آب و رطوبت شاید بتوان گفت قرنیزهای پلی استایرن بهترین نوع قرنیز بوده زیرا این نوع قرنیزها زیرا در این دسته از قرنیزها در طراحی نهایت دقت و زیبای بکار می رود و اکثر این نوع قرنیزها مغز سفید می باشند و همین موضوع سبب می گردد به هنگام فارسی کردن درزها تمام و کمال از بین برود.

 

متریال مورد استفاده در قرنیز

متریال مورد استفاده در قرنیز

قرنیزهای چوبی که از گذشته دور محبوب بوده و طرفداران خاص خود را دارا می باشد اما این نوع قرنیزهای دارای چند مشکل می باشند.

در وحله اول چون در کشور ما چوب را کامل خشک نمی کنند و همواره شاهد مقداری رطوبت در قرنیزهای چوبی می باشیم در بلند مدت احتمال تاب خوردن قرنیز خیلی زیاد می باشد و شاهدیم در بلند مدت این نوع قرنیزها تاب می خورند.

مشکل دوم قرنیزهای چوبی که باز به همان رطوبت بستگی دارد نمی توان این نوع قرنیزها را در ارتفاع بلند تولید کرد وحداکثر ارتفاع پیشنهادی و روتین برای تولید قرنیزهای چوبی 7 سانت  می باشد.

مهمترین معضل و آسیب قرنیزهای چوبی همان آسیب پذیری در مقابل آب و رطوبت بوده بدون شک بزرگترین دشمن این نوع قرنیز آب بوده و که می تواند باعث پوسیدگی این متریال گردد.

چهارمین ایراد قرنیزهای چوبی گرانی و هزینه بالای این متریال بوده و بدون شک این نوع متریال با توجه به کمبود چوب و سختگیرهای سالهای اخیر جهت استفاده از منابع چوبی در دسته قرنیزهای گران قیمت قرار گرفته و هرکسی حاضر به پرداخت این هزینه ها نمی باشد.

با وجود همه ایراداتی که در مورد قرنیز بیان شد اما در هر صورت همانگون که از اسم آن پیداست چوب بوده و همیشه طرفداران مختص به خود را دارا می باشد و یکی از محبوب ترین قرنیزها در همه جای دنیا بوده و همواره حس چوب بودن و چوب داشتن انرژی خاص به انسان می بخشد.

یکی دیگر از متریالی که در سالهای اخیر از آن برای تولید قرنیز استفاده می گردد استفاده از پلی اورتان برای تولید این ابزار بوده و این متریال با توجه به قابلیت جذب رنگ گزینه ای ایده آل برای اکثر طراحان بوده تا با توجه به همین قابیلیت ایده های خود را به واقعیت تبدیل نمایند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت پلی اورتان برای قرنیز تولید ابزار های کادر بندی با استفاده از این متریال بوده  و همین امر سبب می گردد طراحال بتوانند هارمونی و ترکیبی ایده آل در استفاده همزمان از این این دو نوع ابزار بوجود بیاورند.

در پایان باید خاطر نشان کرد قابلیت رنگ پذیری ابزار های پلی اورتان همانگونه که یک نقطه قوت بوده خود می تواند نقطه ضعف برای این ابزار هم باشد زیرا رنگ کردن قرنیزهای پلی اورتان خود هزینه بر بوده و سبب گرانی این نوع محصول نسب به محصولات مشابه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *