درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

قرنیز های لاکچری دسته ای از قرنیزها بوده که از ساختار و شرایط خاصی برخوردار بوده و با اکثر قرنیزهای موجود در بازار متفاوت می باشند و بدون شک این نوع قرنیزها تنها برای کسانی کاربرد داشته که به اهمیت این متریال پی برده و بدون توجه به قیمت این نوع قرنیز خواهان خرید  آن می باشند. در این مقاله به بررسی ویژگیهای قرنیز لاکچری میپردازیم.

قطر قرنیزهای لاکچری

قرنیزهای لاکچری معمولا از قطر زیادی برخوردار بوده و برخلاف قرنیزهای معمولی که معمولا قطر آنها از چند میل تجاوز نمی کند قطر این نوع قرنیزها بیش از یک و نیم سانت بوده و همین امر سبب گردیده که این نوع قرنیز از مقاومت بالایی در برابر شکنندگی برخوردار بوده و به راحتی قابل شکستن نمی باشند.

قابلیت انعطاف بودن قرنیز های لاکچری

قرنیزهای لاکچری معمولا به خاطر کیفیت بالای خود از قابیلیت انعطاف مناسب برخوردار می باشند و اکثر افراد ابتداعا فکر می کنند که قطر زیاد این نوع قرنیز مانع بزرگی برای انعطاف و چرخش این نوع قرنیزهای در فضاهای کرو می باشند اما این نوع تصور کاملا اشتباه بوده و همین مورد یکی از ویژگیهای قرنیز لاکچری می باشد.

جنس قرنیزهای لاکچری

جنس اکثر قرنیزهای لاکچری موجود در بازار ایران پلی استایرن بوده و این نوع جنس نوعی پی وی سی بوده که بسیار منعطف تر و باکیفیت تر بوده و مواد به کار رفته در این نوع جنس درجه یک و خالص بوده و کمترین میزان هوا در تولید آن بکار رفته است و بیشتر مزایای قرنیزهای لاکچری به خاطر متریالی است که در تولید قرنیزهای لاکچری بکار رفته است.

طرح قرنیزهای لاکچری

در یکی دو سال گذشته اکثرا قرنیزهای لاکچری طرح دار بوده و از اشکال کلاسیک در تولید این نوع قرنیزها استفاده می گردید اما در یکی دو سال گذشته با ورود طراحی مینیمال در اکثر ساختمانهای کشور تولیدکنندگان و واردکنندگان قرنیز سعی در تولید و واردات قرنیزهای لاکچری ساده نمودند و که تنها در تولید آن از چند ابزار ساده استفاده گردیده است.

طرح قرنیزهای لاکچری

رنگ قرنیزهای لاکچری

همانگونه که اطلاع دارید کارفرمایان ایرانی در طراحی داخلی خود از تنوع رنگی زیاد استفاده نمی کنند و متناسب با ذاِیقه ایرانی که از ریسک پذیری بسیاری کمی برخوردار است سعی نموده اند از رنگ های روشن و طیف کرم استفاده نمایند اما باید بدانیم این نوع قرنیزها در اکثر رنگ ها تولید می شوند اما محبوب ترین رنگ در تولید قرنیزهای لاکچری رنگ سفید بوده و این رنگ خرداران پرطرفداری در بین مردم ایران دارد.

ارتفاع قرنیزهای لاکچری

در چند سال اخیر ارتفاع قرنیزبه یکی از موضوعات مورد بحث در محافل معماری و طراحی ایرانی تبدیل گردیده است زیرا باتوجه به ارتفاع سقف های ایرانی که معمولا بیشتر از دو متر و 80 سانت  نبوده در گذشته اکثر طراحان از قرنیزهای 9 سانتی برای واحدهای خود استفاده می نمودند اما در چند سال اخیر با بلند شدن سقف ساختمان ها معماران بیشتر ترجیح می دهند ار قرنیزهای با ارتفاع بلند تر استفاده نمایند.

مزیتهایی که در بالا برشمرده شد مانند کیفیت قرنیزهای لاکچری این امکان را به تولیدکنندگان داده است تا بتوانند قرنیز در ارتفاع بلند را تولید نمایند چون یکی از مشکلات قرنیز با ارتفاع بلند در گذشته جلوگیری از تاب خوردن آن بود اما با تحول دانش فنی این معضل دیگر وجود نداشته و شاهدیم قرنیزها تا ارتفاع سی سانتیمتر هم در حال حاضر تولید می شوند.

شاید برای بسیاری سوال بوده که قرنیزهای با این ارتفاع در کجاها کاربرد داشته و آیا اصلا استفاده از این نوع قرنیزها در ساختمان ها درست بوده و یا غلط؟

درجواب این افراد باید اذعان کرد درستی و غلطی هر پدیده ای به شرایط زمانی و مکانی آن بستگی دارد بعنوان مثال بدون شک استفاده از قرنیز 20 سانتی در ساختمانهای با ارتفاع کمتر از سه متر اشتباه بوده و هر قرنیز باید متناسب با ارتفاع سقف آن بکار برود.

امروزه شاهد طراحی ساختمان ها و یا لابی هایی با ارتفاع بیش  از هشت متر می باشیم و بدون شک استفاده از قرنیزهای با ارتفاع بلند نه تنها بد نبوده بلکه زیبایی بی حد و حصری به این فضاها می بخشد و بدون شک بهترین کار استفاده از قرنیز متناسب با فضای مناسب آن قرنیز می باشد.

در پایان باید خاطر نشان شد خرید قرنیز یک کار کاملا تخصصی بوده و مانند سایر متریال در زمان خرید هرنوع قرنیزی استفاده از نظرات افراد صاحب صلاحیت و با دانش در این زمینه می تواند از هرگونه ضرر و دوباره کاری احتمالی جلوگیری نماید.

کارفرمایان و طراحان باید بدانند قرنیز مانند تمامی متریال بکارگرفته شده در ساختمان از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد و هرگز نباید به راحتی اقدام به خرید این نوع متریال نمایند و همانند سایر بخش های ساختمان باید برای این بخش از تمرکز و دقت کافی برخوردار باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگیهای قرنیز لاکچری به سایت بومرنگ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *