درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

طراحی دکوراسیون داخلی یکی از فعالیت های رایجی است که امروزه از طرفداران زیادی برخوردار است. در حقیقت طراحی دکوراسیون پیش از این محبوبیت چندان زیادی نداشت. اما به مرور زمان، تکنیک های دکوراسیون داخلی و طراحی رواج زیادی پیدا کرد و امروزه طراحی فضا های مختلف دغدغه اصلی بسیاری از افراد است که برای انجام آن از طراحان حرفه ای کمک می گیرند. یکی از ابزار هایی که می تواند تا حد زیادی در ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی فضا اثر گذار باشد، قرنیز است که انواع مختلفی دارد. قرنیز ها نوار هایی هستند که با قرار گرفتن در پایین ترین قسمت دیوار، کاربرد های زیادی دارند و انتخاب بهترین مدل آن ها بر عهده طراحان و معماران داخلی می باشد. اگر قصد دارید درباره نکات مهم در دکوراسیون با قرنیز اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

درباره قرنیز ها و ویژگی های آن ها

همانطور که گفته شد قرنیز ها یکی از اصلی ترین ابزار هایی هستند که در طراحی دکوراسیون از آن ها استفاده می شود. دقت داشته باشید که نوار های باریکی که در قسمت زیرین دیواره قرار می گیرند، قرنیز نامیده می شوند. این نوار ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک ویژگی های متفاوتی دارند. در حقیقت این وسیله به شکل قابی ساخته شده از متریال های گوناگون است که انتهایی ترین قسمت دیوار را در بر می گیرد و از این طریق کاربرد ها و امکانات زیادی را برای ساکنین فراهم می آورد. بسیاری از افراد در زمان های گذشته نیز از قرنیز های ساخته شده از سنگ های ارزشمند استفاده می کردند تا زیبایی بیشتری به محیط ببخشند.

انواع مختلفی قرنیز ها

به طور کلی قرنیز ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها می تواند در فضا های مختلفی بکار گرفته شود. برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره انواع قرنیز ها درباره تعدادی از آن ها به اختصار صحبت می کنیم.

قرنیز های سنگی

یکی از زیباترین مدل های قرنیز که در زمان های گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است، قرنیز های سنگی است که امروزه نیز در سبک های کلاسیک دکوراسیون کاربرد گسترده ای دارد. این نوع قرنیز ها عموما از سنگ های تراورتن و مرمر ساخته می شدند و به همین علت نسبت به سایر مدل های قرنیز ها، قیمت نسبتا بالایی دارند.

قرنیز های چوبی

این نوع قرنیز ها نیز از محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد و طراحان حرفه ای برخوردار هستند. علت اصلی محبوبیت قرنیز های چوبی، زیبایی ظاهری آن ها است که طراحان داخلی تلاش می کنند بهترین رنگ و طرح از چوب ها را با برقراری هارمونی رنگی میان رنگ کفپوش و قرنیز انتخاب کرده باشند. این نوع قرنیز ها انرژی مثبتی را به فضا القا می کنند و محیط را گرم تر نشان می دهند.

کاربرد قرنیز ها

به طور کلی قرنیز ها کاربرد بسیار زیادی در دکوراسیون یک فضا ایفا می کنند و بسیاری از طراحان قرنیز ها را به عنوان یک عنصر  دکوراتیو در فضا بکار می گیرند. در وهله اول این نوار های باریک از منتشر شدن رطوبت موجود در دیواره ها جلوگیری می کنند و به عنوان حائلی میان دیواره و کفپوش ها قرار می گیرند. در کنار این مسئله بسیاری از افراد و ساکنین یک فضا، قرنیز ها را عاملی برای جلوگیری از ایجاد و تجمع گرد و خاک در درز دیواره و کفپوش می شناسند و معتقدند که در صورت نبود این قرنیز ها فضا آلوده تر از قبل دیده می شد. علاوه بر این وجود چنین نوار هایی که از متریال های گوناگون ساخته می شوند، از آسیب به دیوار ها نیز جلوگیری می کند و مانع خوبی برای جلوگیری از ضربه زدن مبلمان و سایر لوازم خانه به دیوار خانه می باشد.

 

کاربرد قرنیز ها

جمع بندی

بر اساس آنچه گفته شد قرنیز ها ابزار های کاربردی و مفیدی در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شوند که در زیبا سازی فضا نیز اثر زیادی دارند. این قرنیز ها از متریال های گوناگونی ساخته می شوند و انتخاب میان انواع مختلف آن ها بر عهده طراح داخلی و کارفرما می باشد تا زیبا ترین و مناسب ترین آن را انتخاب کنند. بومرنگ دکور تلاش می کند تا با ارائه اطلاعات مفید در این باره شما را در انتخاب بهترین ها همراهی کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *