درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

طراحی دکوراسیون داخلی یکی از حیطه های مهمی است که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. پیش از این طراحی داخلی محیط های گوناگون برای مردم اهمیت چندانی نداشت. اما به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی، ایده های جدیدی در این حوزه به اجرا در آمد که امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود کشانده است. علاوه بر این ابزار های کاربردی و تازه ای وارد بازار شده اند که هر یک از آن ها نقش مهمی را در زیبا سازی فضا ایفا می کنند. قرنیز ها یکی از انواع این ابزار ها شناخته می شوند که کاربرد فراوانی دارند. اگر قصد دارید درباره ویژگی های استفاده از قرنیز برای کفپوش اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

درباره قرنیز ها

شاید تا به حال نام قرنیز را شنیده و یا آن را در سازه های مختلف دیده باشید. به طور کلی قرنیز ها یکی از اصلی ترین ابزار هایی هستند که از آن ها برای تکمیل دکوراسیون استفاده می شود. قرنیز ها از زمان های پیش از این برای زیبا سازی محیط و همچنین کاربری های دیگر بکار گرفته می شدند و امروزه نیز در انواع و اقسام مختلفی از ظاهر و طرح و رنگ، قابل خرید می باشند. در حقیقت قرنیز ها نوار هایی هستند که در پایین ترین قسمت دیوار قرار داده می شوند و تا حد زیادی از مرطوب شدن دیوار در حین شستشو جلوگیری می کنند. قرنیز ها دارای ارتفاع گوناگونی هستند که بر اساس شرایط سازه و دیواره ها تعیین می شوند.

 

کاربرد قرنیز ها

پیشنهاد محصول: قرنیز لاکچری

کاربرد قرنیز ها

به طور کلی انواع قرنیز ها دارای کاربرد های زیادی هستند که عموما از آن ها در فضا ها و بنا های مختلف استفاده می شود. اما بیشترین کاربرد قرنیز ها که آن ها را در انواع مختلفی در بازار مشاهده می کنیم‌، پنهان کردن کابل ها و سیم های عبوری است. در اصل سیم ها و کابل هایی که در فضای خانه وجود دارند و به مرور زمان در صورت نپوشانده شدن، دوام خود را از دست می دهند، به کمک قرنیز ها پنهان می شوند و جلوه زیباتری به محیط می بخشند. علاوه بر این قرنیز ها به شما کمک می کنند تا از تجمع گرد و غبار در درز های میان کفپوش و دیواره ها جلوگیری کنید و به سادگی به تمیزی هر چه بیشتر خانه خود کمک کرده باشید. در کنار همه این موارد بسیاری از طراحان تلاش می کنند تا قرنیز ها را به عنوان یک عنصر اصلی و دکوراتیو در سازه و طراحی خود بکار بگیرند و بتوانند از طرح ها و رنگ و مدل های مختلف این ابزار نهایت استفاده را ببرند.

انواع قرنیز ها

به طور کلی قرنیز ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها در شرایط مختلف و بنابر نظر و سلیقه طراح و کارفرما انتخاب می شوند. یکی از دسته بندی های اصلی قرنیز ها، دسته بندی آن ها از نظر متریال سازنده آن ها است که بهتر است به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال می توان گفت قرنیز های PVC، قرنیز های سنگی، سرامیکی، ام دی اف، چوبی، رادیاتوری و … هر یک دارای ویژگی های مختلفی هستند و پس از بررسی شرایط باید بهترین نوع آن ها انتخاب شود.

قرنیز های پلاستیکی

یکی از رایج ترین مدل های قرنیز ها، قرنیز پلاستیکی است که پلی استایرن نامیده می شود. این نوع قرنیز ها عمدتا ظاهری شبیه به چوب دارند و طرح و رنگ آن ها شباهت زیادی به قرنیز های چوبی دارد. با این وجود به دلیل پلاستیکی بودن آن ها‌، در زمان نصب فرآیند اجرای ساده ای دارند و ابزار های انعطاف پذیری شناخته می شوند. در کنار همه این موارد ممکن است اشتعال پذیری این نوع قرنیز ها یکی از معایب اصلی آن ها شمرده شود که برای بسیاری از طراحان حائز اهمیت است.

جمع بندی

بر اساس آنچه گفته شد قرنیز ها یکی از بهترین انتخاب های موجود به عنوان عناصر دکوراتیو در فضا شمرده می شوند که ویژگی های مثبت زیادی دارند. قرنیز ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها طبق شرایط مورد استفاده قرار می گیرند. بومرنگ دکور همواره تلاش می کند تا با ارائه اطلاعات مفید در این باره، شما را در انتخاب بهترین ها همراهی کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *