درگاه اعتماد ملی و خرید مستقیم

بالاتر از میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه گودرزی

09126102631

021-26120508

09103376384

قرنیزها کاربردهای بسیار زیادی دارند. شما می‌ توانید آنها را با مدل‌ های مختلف در محیط‌ های متفاوت استفاده کنید. کاربردشان بسیار گسترده است. از طرفی جنس آنها هم با یکدیگر فرق دارد و با توجه به کاربردشان می‌ توان برای فضاهای مختلف استفاده کرد. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که برایتان توضیح دهیم چگونه میتوان برای جلوگیری از نفوذ رطوبت داخل حمام قرنیز نصب کرد. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در اختیارتان بگذاریم.

تعریف قرنیز چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است که یک تعریف در مورد قرنیزها داشته باشیم. قرنیز به قطعه‌ ای گفته می‌ شود که می‌ تواند از جنس سنگ، چوب،  قرنیزهای ام دی اف یا پی‌وی‌سی باشد. آن را در پایین‌ ترین قسمت دیوار نصب می‌ کنند. دیوار می‌ تواند دیوار آشپزخانه، حمام، دستشویی، اتاق خواب، پذیرایی و غیره باشد. به هر حال محل تقاطع دیوار با کف ساختمان از طریق یک نوار با ارتفاع کم پوشانده می‌ شود که به این قسمت پوشانده شده قرنیز گفته می‌ شود.
قرنیز یکی از روش‌ های بسیار کم هزینه برای تزیین در دکوراسیون داخلی به حساب می‌ آید.‌ اگر شما از آنها استفاده کنید، نه تنها می‌ توانید دیوارها را زیبا کنید، بلکه کاربردهایی مثل جلوگیری از نفوذ رطوبت هم دارند. به خاطر همین از آنها در حمام هم استفاده می‌ کنند.

استفاده از قرنیز داخل حمام

شما می‌توانید با استفاده از قرنیزها از نفوذ رطوبت در محیط بیرون از حمام جلوگیری کنید. قرنیزها می‌ توانند عامل قطع کننده رطوبت برای قسمت بیرونی حمام باشند و تا حد زیادی به این موضوع کمک می‌ کنند. همین باعث می‌ شود گوشه‌ های دیوار و نواحی داخلی هم آسیبی پیدا نکند که این یکی از مهم‌ترین کاربردهای قرنیزها به حساب می‌وآید.

نصب قرنیز داخل حمام

روش‌ های مختلفی برای نصب قرنیزها وجود دارد که این روش‌ ها با توجه به جنس و نوع آنها مشخص می‌ شود. از طرفی جنس دیوار هم می‌ تواند روی روش نصب تاثیرگذار باشد. جنس‌ های مختلفی برای قرنیز‌ها وجود دارد. شما می‌ توانید با توجه به جنسی که دارند، رول پلاک، پیچ، چسب بی‌ رنگ و میخ را مورد استفاده قرار دهید یا می‌ توانید ملات ماسه و سیمان را از طریق آنها به دیوار متصل کنید.

ما پیشنهاد می‌ کنیم که نصب آنها را به افراد متخصص بسپارید. به هر حال اگر خودتان خواستید دست به کار شوید، حتماً حواستان باشد که کثیفی، آلودگی و گرد و غبار در محیط وجود نداشته باشد و همه چیز به طور کامل تمیز باشد.

شما می‌ توانید با استفاده از گونیای واشو زوایای مختلف را اندازه‌گیری کنید تا بتوانید برش را به درستی انجام دهید. معمولا نصب قرنیز در قسمت زاویه هدار و گوشه دیوار سخت‌ ترین بخش کارتان است.
اگر شما این نصب را در این قسمت‌ ها به درستی انجام ندهید، ترک خوردگی و تغییر شکل داخل قرنیزها اتفاق می‌ افتد که نتیجه کارتان را زشت از آب در می‌ آورد.

وقتی که می‌ خواهید قرنیزها را نصب کنید، باید حواستان باشد که حدا الامکان برشی در آنها ایجاد نکنید. ایجاد برش باعث به وجود آمدن درز بین قطعات می‌ شود. اگر نیاز به برش داشتید، باید از یک اره برقی گردبر استفاده کنید و برش را انجام دهید. اره می‌ تواند برش قطعات قرنیز را با زوایای مختلف در کنج دیوار به انجام برساند که البته برش آنها می‌ تواند با زاویه ۴۵ درجه و یا ۹۰ درجه برای گوشه دیوار هم باشد.

برای اجرای مناسب قرنیزها به طور دقیق و اصولی می‌ توانید به سایت بومرنگ دکور مراجعه کنید. آنها به طور کامل اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیارتان می‌ گذارند یا اگر خواستید نصب را برایتان انجام می‌ دهند تا بتوانید از نفوذ رطوبت در حمام جلوگیری کنید.

نصب قرنیز داخل حمام

جمع‌ بندی

استفاده از قرنیز کاربردهای بسیار زیادی دارد. نه تنها باعث زیباسازی فضا می‌ شود، بلکه می‌ تواند عاملی برای جلوگیری از رطوبت و حتی آسیب به دیوار باشد. ما در این بخش به طور کامل برایتان توضیح دادیم که نصب آنها چگونه است تا با آگاهی بیشتری به سراغ استفاده از آنها بروید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *